Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa
931
BLOG

Relacja na żywo z III Konferencji Smoleńskiej

Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 27

CEL KONFERENCJI

Stworzenie forum dla przedstawienia
interdyscyplinarnych badań dotyczących
zagadnień technicznych, medycznych,
socjologicznych i prawnych Katastrofy
Smoleńskiej.
 
TEMATYKA
Tematyka Konferencji będzie obejmować wszystkie aspekty
techniczne związane ze zniszczeniem samolotu TU-154 M
niezależnie od dziedziny techniki, do której dane zagadnienie
się kwalifikuje, a także będzie obejmować zagadnienia
medyczne, socjologiczne i prawne związane z Katastrofą
Smoleńską.
 
HARMONOGRAM
Zgłaszanie referatów do 15.07.2014
Zgłaszanie uczestnictwa bez referatu od 01.09.2014
Nadsyłanie referatów do 20.09.2014
Konferencja 20.10.2014
 
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
 Konferencja jest przewidziana jako jedno- lub dwudniowa.
Komitet Naukowy zadecyduje o tym po 15 lipca.
 Konferencja rozpocznie się w dniu 20 października 2014 w
Warszawie. Dokładne miejsce Konferencji zostanie podane
w Komunikacie Konferencyjnym nr 2.
 Językami konferencyjnymi będą polski i angielski.
 Dopuszczenie referatu do Konferencji wymagać będzie
pozytywnej oceny Komitetu Naukowego.
 Referaty będą wydane w formie drukowanej i w formie
elektronicznej.
 Koszt uczestnictwa w Konferencji 300 zł w przypadku
Konferencji jednodniowej, 500 zł w przypadku
dwudniowej.
 Organizatorzy nie zapewniają przejazdu, zakwaterowania i
posiłków.
 
KOMITET NAUKOWY
I. Mechanika i Konstrukcje
Profesor Kazimierz Flaga – Przewodniczący
Profesor Grzegorz Jemielita – Członek Prezydium
Profesor Janusz Kawecki
Profesor Jan Obrębski
Profesor Zdzisław Józef Śloderbach
Dr hab. inż. Andrzej Ziółkowski
II. Matematyka i Informatyka
Profesor Tadeusz Iwaniec
Profesor Zbigniew Jelonek – Członek Prezydium
Profesor Jacek Rońda
Profesor Andrzej Stepnowski
Profesor Piotr Witakowski
III. Elektrotechnika i Elektronika
Profesor Zdobysław Flisowski
Profesor Jacek Gieras
Profesor Janusz Turowski
Profesor Kazimierz A. Zakrzewski – Członek Prezydium
IV. Fizyka i Geotechnika
Profesor Włodzimierz Klonowski
Profesor Kazimierz Nowaczyk
Profesor Andrzej Michał Oleś
Profesor Andrzej Truty
Profesor Andrzej Wiśniewski – Członek Prezydium
V. Chemia i Badania Strukturalne
Profesor Chris Cieszewski
Profesor Lucjan Piela – Członek Prezydium
Profesor Sławomir Szymański
Profesor Krzysztof Woźniak
VI. Lotnictwo i Aerodynamika
Profesor Wiesław K. Binienda
Profesor Zdzisław Gosiewski – Wiceprzewodniczący
Profesor Aleksander Olejnik
VII. Geodezja i Archeologia
Profesor Janusz Zieliński – Członek Prezydium
Profesor Mariusz Ziółkowski
VIII. Medycyna
Profesor Roman Szulc – Wiceprzewodniczący
Profesor Lech Torliński
IX. Socjologia
Profesor Piotr Gliński – Wiceprzewodniczący
Profesor Józefa Hrynkiewicz
Profesor Bogdan W. Mach
Profesor Włodzimierz Pańków
Profesor Waldemar Paruch
Profesor Andrzej Szpociński
Profesor Wojciech Świątkiewicz
Profesor Andrzej Zybertowicz
X. Nauki prawne
Profesor Piotr Daranowski
Profesor Karol Karski
Profesor Tadeusz Jasudowicz – Wiceprzewodniczący
Profesor Lech Morawski
Profesor Krzysztof Motyka
Profesor Mariusz Muszyński
KOMITET ORGANIZACYJNY
Doktor Wojciech Biliński
Profesor Chris Cieszewski
Profesor Włodzimierz Klonowski
Doktor Ryszard Kopiecki
Profesor Adam Obtułowicz
Profesor Jan Pawlikowski
Profesor Piotr Witakowski
 
SESJE KONFERENCYJNE
1. Zagadnienia ogólne katastrof lotniczych
2. Mechanika lotu i odtworzenie trajektorii lotu
3. Badania szczątków i badania symulacyjne
4. Dyslokacja szczątków, ich wygląd i deformacje
5. Inwentaryzacja geodezyjna szczątków i śladów na ziemi
6. Trajektoria szczątków
7. Zagadnienia medyczne związane z katastrofami
8. Zagadnienia prawne związane z badaniem Katastrofy Smoleńskiej
9. Katastrofa Smoleńska w społeczeństwie i środowisku naukowym
 
WYMAGANIA WOBEC REFERATÓW
Referaty konferencyjne powinny być:
 przygotowane w formie zgodnej ze wzorcem dostępnym na stronie
www.konferencjasmolenska.pl i
 przesłane w terminie wskazanym w harmonogramie.
Objętość referatu nie powinna przekraczać 20 stron
Referaty powinny być dostarczone w języku angielskim lub polskim
ze streszczeniem w drugim języku.
Prezentacja w programie MS Power Point 97-2003.
 
—————————————————————————————————–
 
ok. 11.00 Referat Glenna Joergensena nt analizy trajektorii ostatnich sekund lotu rządowego Tupolewa
 
dr. Joergensen analizuje rozpad elementów samolotu w oparciu o znany rozkład szczątkow.
 
Joergensen potwierdza swoje tezy w oparciu o model prof. Kowaleczko, któremu zarzuca zastosowanie niewłaściwych danych
 
Wg niego utrata fragmentu skrzydła musiała nastapić wczesniej niz na wysokosci brzozy
 
przerwa
 
Wywiad Michała Rachonia z prof. Anną Gruszczyńską Ziółkowską analizującą nagrania z czarnych skrzynek, która mówi o wielości wersji nagrań ze skrzynek. Mówi o sfałszowaniu nagrań ostatnich sekund, w tym przekleństw załogi. Jeden z fragmentów szumów zawiera wypowiedzi przyspieszone, puszczone dwukrotnie i przesterowane. Początek montażu dzwięku przypada akurat w momencie uderzenia w brzozę!
 
Należałoby przebadać wszystkie posiadane kopie nagrań co mogłoby pomoc ustalic wersje rzeczywista
 
ok. 12.00 prf. Wiesław Binienda Analiza uderzenia w brzozę lewego skrzydła z wypuszczonym slotem
 
Profesor pokazuje zdjęcia drzewa UCIETEGO przez skrzydło TU154 w okolicach lotniska Dajtki. Symulacja rowniez pokazuje uciecie drzewa. Profesor pokazuje rowniez model niszczenia slotu od teoretycznego uderzenia w brzoze, wyglada inaczej niz w Smolensku.
 
problemy techniczne
 
ok 12.20 prof Krystyna Kamieńska-Trela i prof. Szymański analiza ekspertyza CLKP w sprawie materiałów wybuchowych
 
problemy techniczne
 
Błedy CLKP: nieczytelne zapisy wynikow badan, niespojnosci zestawow wzorcow materialow wybuchowych. Pani profesor mówi o nieprawidłowościach w metodologii ekspertyzy
 
ok. 12.40 Bogdan Gajewski Ocena Prawidłowości oficjalnego badania katastrofy smoleńskiej
 
Profesor mówi o rozbieznosciach pomiedzy dokumentacja remontu z Samarze z rzeczywiscie wykonanymi pracami. Rowniez o bałaganie w dokumentacji smaolotu (wg dokumentów znalezionych na wrakowisku samolot miał 90 miejsc siedzacych). Mówi rowniez o tym ze nie zebralismy rowniez tych dodowód które moglismy zebrac np nie zmierzono brzozy, nie policzono foteli itp. Wg prof.  raporty MAK i Millera nie spelniaja standardów ICAO
 
Pytania
 
Przerwa

 
 

>>> Wypromuj również swoją stronę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie