Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa
1068
BLOG

Czy porównanie Kaczyńskiego do psa, to mowa nienawiści?

Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa Polityka Obserwuj notkę 63

tekst opublikowany na Blogpublika.com 14.09.2014

A tutaj można polubić stronę z koszulkami z grafikami autora;) >>> http://cezarykrysztopa.cupsell.pl/ :)

***

Pamiętam jak w 2010 roku po Marszu Niepodległości redaktor Gazety Wyborczej, niekwestionowany autorytet moralny i odmawiający rodzenia proaborcyjny działacz polityczny wywodził:

„…W każdym razie możemy narzucić sobie coś takiego, jak sądzę, żeby nie obrażać, nie odstraszać ludzi, którzy przychodzą manifestować z nami. Pierwsza taka granica jest to granica języka. Ja przez ten mikrofon słyszałem mowę nienawiści. Oczywiście nikt nie kontrolował tych ludzi, którzy tam mówili. Ale ja tam słyszałem, najbardziej charakterystyczny moment to było o tych szczurach, które zeszły na dół schodami i idą dołem. Ale były tam inne takie momenty, i to było bardzo bolesne, bo jest to jednak jakieś przybliżanie się do naszych przeciwników. Ten język nienawiści jest jakimś problemem i on drąży nas, bo jeśli subtelny analityk polityczny używa potem w swoim artykule tytułu „wypierdolić z miasta”, to jest ten sam język – to znaczy żeśmy się zarazili, zaraziliśmy się. Wszystko jedno czy to jest opis czy nie, naraziłeś się [kierowane do Michała Sutowskiego]. Ja mam sam wyrzuty sumienia, czy nie przekroczyłem… publikując swój tekst „wygwiżdżmy ich z miasta”… czy ja nie przekroczyłem tej granicy….”

Jak widać z powyższego cytatu, Redaktor Blumsztajn jest w zakresie mowy nienawiści specjalistą. Tym bardziej zastanawia mnie to co usłyszałem z jego ust w niedzielnej Loży Prasowej w TVN24 (i co nie spotkało się z protestem żadnego z obecnych), w której porównał Jarosława Kaczyńskiego do psa. ciekaw jestem, czy w świetle analiz semantycznych, jakim mowę nienawiści poddaje, uważa takie porównanie za mowę nienawiści, czy subtelną analizę polityczną?

>>> Wypromuj również swoją stronę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka