Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa
3989
BLOG

Błoto nie gryzie

Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa Polityka Obserwuj notkę 213

W tym roku pokłóciłem się z kimś dla mnie ważnym o Owsiaka. To, że ma inne zdanie na temat przystanku Woodstock jest dla mnie oczywiste, tym bardziej, że wiem o tym, że działał w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Trudno mi się jednak pogodzić z tym, że nie przyjmuje podstawowych faktów, takich jak tendencyjność w doborze polityków zapraszanych na festiwal czy wrogość wobec Przystanku Jezus. Czy Owsiak ma prawo zapraszać kogo mu się zamarzy? Ma. Ale warto byłoby przynajmniej być świadomym jego pozycji w grze politycznej. Pozycji politycznego najemnika.

Z drugiej strony jak co roku mieliśmy do czynienia z ulaniem się powszechnej po prawej stronie sceny nienawiści wobec uczestników imprezy Owsiaka. Zdjęcia pijanych i w różnym stopniu roznegliżowania młodych ludzi królowały na prawicowych portalach. A ich głównym lejtmotywem było błoto. Oto młodzi ludzie taplali się w błocie niczym w grzechu i rozpuście. I to straszne pogo. Sodomia i gomoria!

I tutaj pojawia się moim zdaniem pytanie, czy naprawdę dobrze czynimy wrzucając wszystkich łudstokowiczów do jednego worka? Ręka do góry kto nigdy nie zaszalał? Kto się nie taplał, kto się nie pomalował albo nie miał długich włosów czy irokeza? Ja jako punk za młodu miałem i długie włosy (mam kręcone więc to było coś w rodzaju afro;)) i pogowałem sobie z radością. I dziś bym sobie z radością zapogował gdyby nie to, że kiedy kilka lat temu zrobiłem to po raz ostatni przez kilka miesięcy bolała mnie stopa i nie mogłem podnieść ręki.

Nie zagalopowujmy się więc w potępieniu. Nie wszyscy obecni na Woodstocku są żołnierzami Owsiaka. I w żadnym wypadku nikogo nie dyskwalifikuje to, że potapla się w błocie. Każdy jest lub był młody. A kiedy dorośnie lepiej żeby miał szansę dostrzec alternatywy wobec "moralności" - "róbta co chceta" niż żeby czuł się niesprawiedliwie oceniony i pozostał w worku, do którego hurtem go wrzucimy.

>>> Wypromuj również swoją stronę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka