Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa
4916
BLOG

Uważam Rze to trochę nieładnie (rysunki nie zawsze nowe)

Cezary Krysztopa Cezary Krysztopa Polityka Obserwuj notkę 156

   Mam swojego wilebiciela, no jasne że niejednego ale chodzi mi o wielbiciela szczególnego;). Wielbiciel nazywa się Rafał Zawistowski, jest rysownikiem portalu Wpolityce i tygodnika Uważam Rze i na tyle podobają mu się moje rysunki, że moje pomysły wykorzystuje zdaje się jako składniki własnej zupy. Z jednej strony mi to pochlebia ale z drugiej czas jakiś temu za pośrednictwem P. Michała Karnowskiego (wtedy problem zaistniał na "Wpolityce" ostzregłem P. Zawistowskiego, że jeżeli nie przestanie opublikuję zestawienie jego i moich prac. A że w ostatnim Uważam Rze znów ukazał się rysunek w moim przekonaniu "inspirowany" niniejszym to czynię.

   A robię to bez satysfakcji. Tygodnik "Uważam Rze" podobnie jak portal "Wpolityce" uważam za narzędzia łamania równie szkodliwego co przaśnego kombinatu medialnego. Każdą tego typu inicjatywę szanuję a "URze" tym bardziej, bo jednak było chyba największym biznesowym ryzykiem i stało się dowodem na możliwość zbudowania czegoś z niczego. Nie determinuję również tego czy rysunki są plagiatem czy nie, nie wiem, nie znam prawnej definicji plagiatu a nawet gdybym poznał mógłbym jeszcze jej nie zrozumieć. Intuicyjnie jednak wyczuwam, że w porządku toto nie jest.

   Dokonałem w internecie pewnej kwerendy prac P. Rafała Zawistowskiego. Oczywiście nie jest tak, że większość czy choćby duża część kojarzy mi się z moimi pracami. Tak nie jest (choć przejrzałem tylko jakąś część). Co więcej są to prace wysokiej jakości. Tym bardziej nie rozumiem po co P. Zawistowskiemu cudze pomysły. Wybrałem trzy wydaje mi się najbardziej oczywiste przypadki i złożyłem ich zestawienie. Najpierw umieściłem na FB z prośbą o opinię czy rzeczywiście coś w tym jest czy przemawia przeze mnie wrodzone pieniactwo. Dziwiećdziesiąt pięć procent opinii potwierdziło moje obawy. A co Wy na ten temat sądzicie?

 

1

 

I ostatni rysunek z Uważam Rze

1

 

i jeszcze ciekawostka. Rysunek MarcinaKK z 10 lutego 2008

1

 

I rysunek Zawistowskiego z 24 marca 2008

1

>>> Wypromuj również swoją stronę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka